REGULAMIN
SPRZEDAŻY PRZY WYKORZYSTANIU ŚRODKÓW POROZUMIEWANIA SIĘ NA ODLEGŁOŚĆ
ORAZ
ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
I.
Podstawowe pojęcia
1.Niniejszy
regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym
przez Sprzedającego pod adresem www.truck.shop.pl
Sprzedającym
jest Michał Malinger prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Front Media
Michał Malinger, Kędzierzyn Aleja IV 10, 62-220 Niechanowo.
Centralna
Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej prowadzona przez Ministra
Gospodarki.
NIP: 7842317190
REGON: 301674547
Kontakt ze
sprzedawcą można uzyskać:
pod numerem
telefonu: + 48 725 60 88 99
korzystając
z adresu poczty elektronicznej: biuro@truck.shop.pl
wysyłając pocztę na adres siedziby podany powyżej.
2. Regulamin
– niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną
Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002
r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z
późn. zm.).
3. Klient
(Kupujący) – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy
czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest
zgoda jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub
Rezerwacji lub korzysta z innych usług Sklepu Internetowego (w tym również
Konsument).
4. Konsument
– osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej
bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Towar –
rzecz ruchoma, której dotyczy Umowa Sprzedaży i usługa Rezerwacji.
6. Umowa
Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny
zawierana pomiędzy Sprzedającym a Kupującym za pośrednictwem Sklepu
Internetowego. W przypadku gdy Kupującym jest Konsument umowa sprzedaży jest
umową zawartą na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta ( Dz. U. z 2014 r. poz. 827).
7. Sklep
Internetowy Truck Shop (Sklep, Sklep Internetowy) – serwis internetowy dostępny
pod adresem www.truck.shop.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić
Produkty.
8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające
jednoznacznie rodzaj i ilość Produktów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
II.
Postanowienia ogólne
1. Ceny Produktów podawane są w złotych polskich i
są cenami brutto, czyli zawierają podatek VAT właściwy dla danego produktu.
III.
Przyjmowanie i realizacja zamówień
1.
Warunkiem
korzystania z usług Sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego
akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuje treść Regulaminu.
2.
Zamówienia
od Klientów są przyjmowane przez www.truck.shop.pl oraz e-mailowo na adres biuro@truck.shop.pl,
7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Klient po złożeniu zamówienia dostaje
potwierdzenie złożonego zamówienia za pośrednictwem korespondencji e-mailem.
3.
Po
otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces
realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
a.
w przypadku
złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie
następnego dnia roboczego po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę,
b.
w przypadku
złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po
zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym Sklepu za złożone zamówienie.
4.
Zamówienia
złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze, od
poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00).
5.
Do każdego
zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta wystawiamy faktury
VAT.
6.
Dostępnymi
środkami porozumiewania się Klienta ze Sklepem są:
a.
Telefon
- + 48 725 60 88 99
b. E-mail
– biuro@truck.shop.pl
c.
Adres
korespondencyjny – Front Media Michał Malinger, Kędzierzyn Aleja IV 10, 62-220 Niechanowo
7. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą cenę jaką
Klient zobowiązany będzie zapłacić wraz z należnym podatkiem oraz kosztem
dostawy.
IV. Formy
płatności
1. W ramach
funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
·
za pobraniem
– przy odbiorze przesyłki
·
przelewem na
rachunek bankowy
ING Bank
Śląski S.A.
31 1050 1520
1000 0090 9407 8517
Front Media
Michał Malinger
Kędzierzyn Aleja IV 10
62-220 Niechanowo
2.
Wpłata na konto Sprzedającego –
przelew zwykły. Kupujący samodzielnie dokonuje zapłaty ceny za Zamówienie przez
wpłatę na konto podane przez Sprzedającego. Otrzymanie przez Sprzedającego
pełnej ceny za Zamówienie jest warunkiem koniecznym realizacji Zamówienia. Dla
szybkości realizacji Zamówienia, ważne jest podanie w tytule wpłaty swojego
imienia i nazwiska oraz numeru zamówienia. Klient, który wybrał opcję płatności
przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie w
terminie do 10 dni roboczych od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku
oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z
systemu.
3. Płatność przy odbiorze Produktów – płatność za
pobraniem. Kupujący ma możliwość dokonania zapłaty ceny za Zamówienie w
momencie jego dostarczenia przez firmę kurierską. Pracownik firmy kurierskiej
pobiera od Kupującego opłatę równą wartości zakupionego towaru, kosztów
transportu i pobrania. Opłaty te doliczane są w momencie składania Zamówienia
przez Kupującego i są widoczne w odpowiednim polu formularza Zamówienia w Sklepie
Internetowym
4. Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli
związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, sprzedawca poda
konsumentowi pełne informacje dotyczące ceny towaru. Ceny będą zawierać podatek VAT właściwy dla danego
produktu oraz informację o koszcie dostawy.
V. Koszty,
sposób i czas dostawy
1. Towary są
dostarczane wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Czas
realizacji zamówienia nie przekracza 21 dni roboczych, chyba że w opisie danego
Produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin. W razie
czasowej lub trwałej niedostępności towaru Klient zostanie o tym niezwłocznie
poinformowany.
3. W
przypadku zamówienia „za pobraniem” termin realizacji zamówienia liczony jest
od momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
4. W
przypadku zamówienia realizowanego przy sposobie płatności przelewem na
rachunek bankowy termin realizacji zamówienia liczony jest od momentu
otrzymania płatności.
5. Zamówione
Produkty zostaną dostarczone do Klienta transportem własnym lub przesyłką
kurierską.
6. Produkty
dostarczane przesyłką kurierską są dostarczane od poniedziałku do piątku w
godzinach 8-18.
7. Koszty
dostawy zależą od wartości zamówienia oraz wagi i wymiarów paczki. Koszty są
wskazane w koszyku zamówienia. Koszt dostawy jest obliczany automatycznie w trakcie
procesu zakupowego. Koszt przesyłki
wysłanej za pośrednictwem firmy kurierskiej w przypadku płatności za pobraniem
wynosi 25 złotych brutto, w przypadku płatności przelewem bankowym 18 złotych brutto.
VI.
Odstąpienie od umowy
1. Klient ma
prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
2. Termin do
odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
·
w którym
Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż
przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy – w przypadku
sprzedaży jednego towaru.
·
w którym
Klient wszedł w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna
niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy
– w przypadku sprzedaży wielu towarów dostarczanych osobno.
·
w którym
Klient wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba
trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie
ostatniej partii lub części – w przypadku sprzedaży towarów dostarczanych
partiami lub w częściach,
·
zawarcia
umowy – w przypadku pozostałych umów.
3.
Klient może odstąpić od umowy poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od
umowy, w szczególności z wykorzystaniem formularza
i wysłane za pośrednictwem:
·
wiadomości
e-mail, na adres biuro@truck.shop.pl,
·
zawiadomienia
w formie pisemnej, na adres: Front Media Michał Malinger, Kędzierzyn Aleja IV 10, 62-220 Niechanowo
4.
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał
informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy
5.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na
odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
·
świadczenie
usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
·
w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy;
·
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
·
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
mająca krótki termin przydatności do użycia;
·
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
·
w
której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
·
w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
·
w
której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji,
prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych
usług lub rzeczy;
·
w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
·
dostarczanie
dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
·
zawartej
w drodze aukcji publicznej;
·
świadczenie
usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu
rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem,
wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie
oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
·
dostarczanie
treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli
spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o
utracie prawa odstąpienia od umowy.
6. Sprzedawca ma obowiązek
niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7.
W przypadku skorzystania przez konsumenta z prawa odstąpienia od umowy,
konsument jest obowiązany zwrócić towar Sprzedającemu niezwłocznie tj. nie
później niż w terminie nie dłuższym niż 14 dni.
Konsument może także dokonać zwrotu towaru przekazując go do odbioru
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę, przy zachowaniu w/w terminów. Dla do
zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
8.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru (koszty przesyłki) mając na
uwadze, aby wybrać taki sposób, by towar
dotarł do Sprzedającego w stanie nie zniszczonym. Ze względu na gabaryty
(długość przesyłki powyżej 120 cm) i łączną wagę towaru (50kg), w przypadku
odstąpienia od umowy odesłanie towaru może wiązać się z wyższymi kosztami niż
zwykła przesyłka pocztą lub firmą kurierską
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące
wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
10.
Sprzedający, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez
niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 5.
Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na
inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
11.
Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
12. Przedsiębiorca jest zobowiązany do
dostarczenia rzeczy bez wad oraz do należytego wykonywania umówionych usług
VII.
Reklamacje
1.
Każdy towar zakupiony w sklepie truck.shop.pl jest fabrycznie nowy i posiada
gwarancję producenta. Szczegółowe warunki i czas trwania gwarancji uzależnione
są od rodzaju i przeznaczenia sprzętu oraz producenta.
2.
W przypadku jeśli zakupiony towar okaże się wadliwy Konsument ma prawo:
·
skorzystać
ze świadczeń gwarancyjnych bezpośrednio w serwisach wskazanych przez Gwaranta
lub przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu Gwarancji za pośrednictwem
Sprzedającego (dotyczy produktów objętych gwarancją).Szczegółowe warunki
postępowania gwarancyjnego jak i lista punktów serwisowych zostały określone w
oświadczeniu gwarancyjnym dostarczanym wraz z towarem.
·
złożyć
Sprzedającemu reklamację z tytułu rękojmi (podstawa prawna Kodeks Cywilny).
Reklamacja z tytułu rękojmi może zostać złożona w formie elektronicznej na
adres email: biuro@truck.shop.pl ,w
formie pisemnej na adres: Front Media Michał Malinger, Kędzierzyn Aleja IV 10, 62-220 Niechanowo, telefonicznie pod numerem telefonu + 48 725 60 88 99 lub w
jakiejkolwiek innej formie przewidzianej przepisami prawa.
·
Konsument
ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od
wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był
już wymieniony lub naprawiony przez sprzedawcę albo sklep truck.shop.pl nie
wymienił produktu na wolny od wad, ani tej
wady nie usunął. Reklamacja z tytułu rękojmi rozpatrywana jest w terminie 14
dni od daty jej otrzymania. Jeżeli w ciągu 14 dni sprzedawca nie ustosunkuje
się do żądań Klienta, oznacza to, iż uznał żądania za zasadne. W przypadku gdy
realizacja żądań Klienta wiąże się z dostawą nowego lub naprawionego produktu,
koszty dostawy ponosi sprzedawca.
VIII.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur
1.
Szczegółowe informacje dotyczące
możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do
tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych
powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.
Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości
skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń:
3.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin
organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa
rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie
określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
4.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się
do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.),
z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i
trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych
poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
5. Klient może uzyskać bezpłatną pomoc
w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając
także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów
(m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady
udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii
konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod
adresem email: porady@dlakonsumentow.pl.
IX.
Postanowienia końcowe
1. Podczas składania Zamówienia bądź
Rezerwacji, Kupujący powinien wyrazić zgodę na przechowywanie i przetwarzanie
przez Sprzedającego danych osobowych zawartych w zamówieniu, dla celów
związanych z realizacją Zamówienia i/lub rezerwacji zgodnie z obowiązującymi
przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych
(Dz.U.1997 Nr 133 poz.883 wraz ze zmianami). Dane osobowe Klienta mogą zostać
przekazane osobom trzecim wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej
realizacji usług świadczonych na podstawie Regulaminu w szczególności
przedsiębiorcom pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich, operatorom
pocztowym i firmom kurierskim w celu nadania przesyłki. Klient ma prawo wglądu
do swoich danych, do ich korekty oraz żądania zaprzestania ich wykorzystywania
lub ich usunięcia.
2.
Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez
system teleinformatyczny Klienta następujących wymagań technicznych:
zastosowania
przeglądarek: Internet Explorer w wersji 9.0 lub nowszej z włączoną obsługą
ActiveX, JavaScript, Adobe Flash Player i Cookies lub Mozilla Firefox w wersji
11.0 lub nowszej z włączoną obsługą appletów Javy, JavaScript, Adobe Flash Player
i Cookies,
minimalnej rozdzielczości ekranu: 1280
x 720 pikseli,
3.
Regulamin wchodzi w życie w dniu publikacji na Stronie Sklepu Internetowego,
chyba że właściciel serwisu poinformuje o innej dacie.
4.
O każdej
zmianie Regulaminu Operator Sklepu powiadomi
zarejestrowanych Klientów drogą mailową z prawem wypowiedzenia umowy w
terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu
wchodzą w życie
z upływem terminu
wypowiedzenia. Do zamówień złożonych przed
wejściem w życie
zmian Regulaminu, stosuje
się postanowienia Regulaminu w
brzmieniu obowiązującym w chwili złożenia zamówienia.
5. Aktualny Regulamin jest publikowany
na stronie internetowej Sklepu oraz dostarczany nieodpłatnie Klientowi (drogą
elektroniczną) na każde jego żądanie.